top of page
ARLEX

ARE YOU INTERESTED IN OUR ARLEX PRODUCTS?

Arlexitalia was born close to Venice in 1993, under the sign of Leo. The name derives from Harlequin, a famous character of the Venetian Carnival who wears a costume composed by colourful patches. The idea was to realize coloured bathroom furniture, since in the 90s they were just laquered white or in wood. Mariluccia Baccin, the Founder, comes from the fashion world, where collections are realized with fine clothes and many colours, so why not transferring those colours also to the bathroom world? It’s the birth of the new collection, India red, English green, Silver, Turquoise, Provence yellow. This completely new trend is proposed at Cersaie fair in Bologna and it’s an instant success with orders from countries such as Saudi Arabia, Mexico, Russia, Turkey, Austria, France,etc.

PR_FESR21-27_fascia loghi_orizzontale.jpg

L’ingresso di Exenza studio in nuovi mercati attraverso un processo di ottimizzazione digitale della rete vendita

Il progetto proposto ha previsto l’inserimento dell’azienda nei mercati internazionali, con particolare riguardo ai mercati dell’area balcanica, particolarmente interessati all’offerta aziendale. Attraverso l’applicazione di strategia promozionali, finanziate all’interno del progetto proposto,  l’azienda ha ottenuto un incoraggiante posizionamento nei mercati selezionati. Il progetto è finanziato all'interno del POR MARCHE FESR 2021/2027 ASSE 1 – OS 1 - AZIONE 1.3 – INTERVENTO 1.3.1 e – ASSE 8 – OS 21 - AZIONE 21.1 – INTERVENTO 21.1.1. Bando per la diversificazione dei mercati CUP B19J22002530007 e ha ottenuto un contributo di € 22.153,60 .

  • Facebook

© 2025 by Exenza Studio

bottom of page